| « Jachttraining |
| Auteur |
Bericht |
Lex nieuw lid

|
Onderwerp: Zweetwerk Geplaatst: Wo 03 Feb, 2010 10:32 pm |
|
|
Ik zoek en google me helemaal suf, maar kan niet echt iets vinden dat ik bij mezelf denk, ja daar kan ik wat mee .
Binnen de VDH (Duitse Herdersport) kwam elke week tijdens de training speuren voorbij. Bestaan er binnen de jachttrainingen ook alleen trainingen voor zweetwerk.
Ja tuurlijk, staat helemaal vol met trainingen etc. maar ik kan niets vinden in de regio Gorinchem Zuid-Holland. Allemaal veel verder weg.
Of het zijn gecombineerde jachttrainingen, en mij gaat het dus alleen om het zweetwerk.
Kan ik met mijn hond hetzelfde beginnen als met de Duitse Herder waar we zelf een spoor voor uitzette of ga ik dan de hond meteen verpesten?
We begonnen hier met korte sleepsporen met pens met op het eind een geweldige beloning welke bij de hond paste.
Of is dat nieuw uitgekomen boek een must voor mij!
Hoor het graag.
Gr. Elly en speurneus Weimaraner Lex |
|
| Naar boven |
|
 |
ranetje moderator

Lid sinds: Feb 08, 2007 Posts: 1173 Woonplaats: Nabijheid Arnhem
|
Onderwerp: Geplaatst: Wo 03 Feb, 2010 11:14 pm |
|
|
Ja er bestaan trainingen voor zweetwerk.
Ik geloof dat het er niet veel zijn en waar ze precies zitten weet ik ook niet.
Ken je de boeken van Anke Bogaerts?
De Drie Apporten en zweetwerk in theorie en praktijk
Dat laatste boek kan alvast een goede hulp zijn.
Ik kan op dit moment de trainingsmogelijkheden voor zweetwerk bij een trainer niet vinden.
Hopelijk kan een van de andere leden van dit forum je op weg helpen.
edit: http://www.zweethond.nl/ en http://www.zweetwerk.nl/ _________________ Groeten van Rana, Ita en Nettie
 |
|
| Naar boven |
|
 |
toon63 nieuw lid

|
|
| Naar boven |
|
 |
Lex nieuw lid

|
Onderwerp: Geplaatst: Do 04 Feb, 2010 11:35 pm |
|
|
Bedankt beide.
En Toon, ik kom zeker binnenkort een keer kijken, dan neem ik even kontakt op. Dan zorg ik dat de kinders een zondag onderdak hebben en komen manlief en ik even loeren.
Heb er nu al zin in.
We zijn nu ziek, dus we zieken allebei even wat uit en dan hoor je van ons.
gr. Elly |
|
| Naar boven |
|
 |
toon63 nieuw lid

|
Onderwerp: Geplaatst: Vr 05 Feb, 2010 10:02 pm |
|
|
Hoi Elly,
Beterschap voor jou en jouw man, jullie zijn van harte welkom. Ik lees of hoor het wel wanneer jullie een keer willen komen kijken. Het boekje over zweetwerk van Anke Boogaerts is een aanrader.
P.S ik woon in Best maar ben een echte Gorkummer (bliek), ik ben er geboren en mijn familie woont ook daar.
Grtz Toon |
|
| Naar boven |
|
 |
Lex nieuw lid

|
Onderwerp: Geplaatst: Za 06 Feb, 2010 10:18 am |
|
|
Leuk dat je hier uit de buurt komt, jammer dat het dan nu toch zo ver weg is.
Maar goed, Ulvenhout is dichterbij, maar ik zag de Vizsla's allemaal op jullie site en dacht dat de Vizsla en Weimaraner best dicht bij elkaar lagen qua karakter en doen en laten, of heb ik dat nu mis?
Vandaar dat mijn voorkeur voorlopig wel naar jullie uitgaat. Denk bij mezelf dat jullie dan de nukken van deze honden beter kunnen begrijpen.......... of niet?
Helaas is de Weimaraner niet bij iedere jachttraining gewenst, erg jammer trouwens, want ik vind ze geweldig! |
|
| Naar boven |
|
 |
ranetje moderator

|
Onderwerp: Geplaatst: Za 06 Feb, 2010 11:57 am |
|
|
| Lex schreef: |
| Helaas is de Weimaraner niet bij iedere jachttraining gewenst, erg jammer trouwens, want ik vind ze geweldig! |
Meen je dat nou?
Zegt men er ook bij waarom dat is? _________________ Groeten van Rana, Ita en Nettie
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Lex nieuw lid

|
Onderwerp: Geplaatst: Za 06 Feb, 2010 12:26 pm |
|
|
Nee, echt concreet niet. Ze vinden het blijkbaar te eigengereide, eigenwijze en misschien te zenuwachtige honden?
Ik heb hier in de regio al wat afgebeld en gemaild, maar zodra ze weimaraner horen, krijg ik geen response meer.
Ik hoor het wel meer hoor.... helaas.
Maar wat nu echt de rede is, geen idee.....
Het zijn nu eenmaal geen retrievers, ja iedereen heeft zo zijn favouriete ras toch? Het blijven natuurlijk wel aparte honden met gebruiksaanwijzing.... maar is dit niet elke hond? Elke hond heeft toch zijn nukken denk ik dan.
Heeft die van mij ook, maar hij is en blijft een geweldige lieve hond. En daar gaat het binnen het gezin om. En ook op straat tussen de rest van de honden is hij super sociaal.
Je moet er denk ik meer geduld mee hebben, doen ze het 10x goed, daarna doen ze het gewoon niet meer...... |
|
| Naar boven |
|
 |
ranetje moderator

|
Onderwerp: Geplaatst: Za 06 Feb, 2010 2:42 pm |
|
|
Als men gewend is aan retrievers is het wel eens moeilijk.
Maar ik denk dat dat geldt voor meer staande honden rassen.
Sommige retrievermensen kunnen daar misschien niet mee overweg?
Ik zeg wel eens dat een Weim geboren is met een plaat voor de kop, maar als ik naar mijn eigen (staande)honden kijk dan zie ik die plaat soms ook wel zitten
Vergeleken met mijn teckels die ik vroeger had vind ik het nogal meevallen met die "plaat".
Ik ken iemand die vroeger retrievers fokte en er mee jaagde en daarna een staande hond had.
Hij noemde die hond gigantisch koppig
Het is dan een extra uitdaging om een goeie verstandhouding te krijgen vind ik
Als de trainers niet met staande honden overweg kunnen kan je er ook beter niet trainen.
Dat leidt alleen maar tot communicatie stoornissen en ellende voor de hond. _________________ Groeten van Rana, Ita en Nettie
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Lex nieuw lid

|
Onderwerp: Geplaatst: Zo 07 Feb, 2010 12:07 am |
|
|
hmm..... plaat voor zijn kop, die heeft mijn dochter ook
Misschien wel een dikkere dan de hond . |
|
| Naar boven |
|
 |
Anja65 nieuw lid

|
|
| Naar boven |
|
 |
Lex nieuw lid

|
Onderwerp: Geplaatst: Di 09 Feb, 2010 1:14 pm |
|
|
| Ja, die link had ik inmiddels al per PB binnengekregen, maar bedankt hoor! |
|
| Naar boven |
|
 |
|
| Texten en foto's op deze website zijn onderhevig aan copyright. Overnemen is niet toegestaan! |