Lid sinds: Aug 28, 2009 Posts: 35 Woonplaats: Schouwen-Duiveland
Onderwerp: apport Luca Geplaatst: Zo 24 Jan, 2010 11:47 am
Hallo allemaal,
Hier weer even een update van Luca.
Ik ben gisteren mee op jacht geweest en heb Luca meegenomen. Hij was de enige hond in ons midden en er werd een eend geschoten aan de overkant van een brede sloot/vaart +- 15 meter. Luca zag het, ik heb hem laten zitten en losgelaten hij sprong het water in en zwom over. Hij pakte de eend in zijn bek en zonder hem te verpakken en zwom netjes terug naar de kant en ik kon hem mooi laten zitten en de eend van hem overnemen.
Dit was een hele ervaring voor Luca hij is vandaag 6 maanden geworden. Dit was Luca zijn eerste apport met echt warm wild. En de eerste keer dat Luca zo'n sloot over heeft gezwommen.
Ik was helemaal blij en mijn dag kon niet meer stuk
Geweldig joh, zo'n ervaring! Ik kan me je blijdschap helemaal voorstellen
En eh, het overzwemmen van de sloot is rijkelijk beloond, met zo'n prachtige eend _________________ groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl
Lid sinds: Aug 28, 2009 Posts: 35 Woonplaats: Schouwen-Duiveland
Onderwerp: Geplaatst: Vr 29 Jan, 2010 8:42 pm
Er werd daarna nog een eend geschoten. En dat was ongeveer ook zo'n situatie ( ook over een breede sloot) maar ik heb hem maar vast gehouden aan de lijn. Want het ging de eerste keer zo goed dat ik het niet verstandig vond om het hem nog een keer te laten doen. Stel je voor dat hij toen aan de overkant van de sloot aan die eend zou gaan staan pluimen. Dan is het gelijk een negatieve ervaring. Dus 1 apport over water met warm wild vond ik wel genoeg voor die dag voor een hond van 6 maanden.